ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה: "זמן לערבות הדדית"

איתי גדסי No Comments on ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה: "זמן לערבות הדדית"

חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה קראו הערב לצדדים להיענות להצעת הנשיא ולקיים שיח משותף בנושא הרפורמה המשפטית

שר הבריאות בדיון במליאה | צלום: דני שם טוב, דוברות הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרפורמה המשפטית: חברי הכנסת יולי אדלשטיין, גדי איזנקוט, חילי טרופר ודני דנון בהצהרה משותפת הערב (רביעי): "זמן לערבות הדדית".

"אנו החתומים מטה, חברי כנסת מסיעות שונות, אשר בראש מעיינינו טובתה של מדינת ישראל, מתחייבים לעשות הכל כדי לשמור על הבית המשותף", כתבו הח"כים. 

"מדינת ישראל, מתמודדת בימים אלה מול אתגרים רבים ומורכבים בתחומי החברה, הכלכלה ומעמדה הבין לאומי וניצבת מול פיגועים קשים ואתגרים ביטחוניים חמורים מאי פעם. 

"מעל כל אלה מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל באשר להצעות השונות שעניינן מערכת המשפט בישראל. 

"אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות. 

"חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה. 

"כל שנדרש הוא להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע. אנו קוראים לכל חברי וחברות הבית לתמוך בדרך זו ולהיענות לקריאת נשיא המדינה".

בתוך כך, הנשיא הרצוג נאם הערב בטקס סיום קורס חובלים ואמר: "מדינת ישראל, החברה הישראלית, כולנו – נמצאים בשעה קשה של משבר פנימי, עמוק וחמור שמאיים על כולנו. הוא מאיים על החוסן הפנימי ועל הסולידריות הישראלית. הוא מסוכן. מסוכן מאד. אני פונה מכאן לאזרחיות ואזרחי ישראל ביום הקשה והכואב הזה: אני שומע את קולכם, אחיי ואחיותיי, קולות של אזרחים ישראלים פטריוטים החרדים לדמוקרטיה הישראלית. אני רואה את המחאה, את החרדה ואת החשש הבוקע מעומק ליבכם – חשש אותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה כפי שהיא מובאת כעת. אני מרגיש היטב את עומק הכאב, ואת עומק הדאגה לגורלה של המדינה.

"אנחנו עלולים להתדרדר לתהום נוראה ומנגד אנחנו יכולים להגיע לפתרון בהסכמה רחבה. לא אתן למדינת ישראל שלנו – של כולנו – להגיע אל נקודת האל-חזור, לא אתן לאסון ההיסטורי הזה להתרחש. לעולם לא אוותר על אף חלק בחברה הישראלית – וגם לא על הסיכוי להגיע להסכמה רחבה. אני יודע שרבים רבים רבים מכם כמהים לכך; ואני אתכם. אני חרד לגורלנו המשותף. חרד למדינה שלנו, שעצם הקמתה היה נס גלוי, ושהצלחתה היא פרי עמלנו כולנו.

"לוותר או להרים ידיים – זה פתרון קל, אבל זו לא תכנית עבודה. בחודשיים האחרונים אני מחפש את ההזדמנות בתוככי המשבר, אני מאמין בכל ליבי שאפשר להפוך את רגע המשבר הזה לרגע חוקתי מכונן. רגע בו נבצר לדורות את הדמוקרטיה שלנו, את עקרונות מגילת העצמאות, את עליונות החוק, את זכויות האדם, ואת האיזונים והבלמים בין הרשויות. אני מאמין שאפשר להפוך את הקרקע הבוערת תחת רגלינו לאדמה פורייה ובשלה להסכמות – שיביאו למדינת ישראל יציבות לשנים ולדורות, וישקפו באופן העמוק ביותר את העקרונות הדמוקרטיים והיהודיים של מדינתנו – שמופיעים באופן ברור ומחייב במגילת העצמאות".

יו"ר המחנה הממלכתי גני גנץ, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו וקרא לו לעצור את החקיקה ולבוא להידברות בבית הנשיא. נתניהו הגיב ואמר כי דלתו פתוחה. גם השר יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הבהירו כי הם מוכנים להתחיל בהידברות בכל רגע נתון, אך לא מוכנים לעצור את החקיקה. מאוחר יותר שוחח גנץ גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב: "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו וככזו – עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת. לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו.

"כאמור, יוזמתך מבורכת, ולשם כך דלת לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי מתחה ביקורת חריפה על גנץ: "המפגינות והמפגינים שהגיעו למיון איכילוב נפצעו בקרב על הדמוקרטיה שלנו.  בני גנץ, מי כמוך יודע שלא מפקירים פצועים בשטח? הם לא נכנסו לקרב הזה כדי לעשות משא ומתן על חצי דיקטטורה חצי דמוקרטיה. אני קוראת לך לא לתת לנתניהו את הלגיטימציה שהוא כל כך זקוק לה כדי לרסק את הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו נמשיך במאבק, נמשיך עד שננצח".



0 תגובות